Mag Mel filozófia

Nem mindig képezte életem szerves részét a művészet, de ha tehettem, alkotásaimban folyamatosan testet öltött. Most már létezni sem tudnék nélküle! Szilágyi-Somos Evelin vagyok, pirográfus, a Mag Mel Handcraft megálmodója. Néhány éve egy véletlen során bukkantam a művészi faégetés technikájára, amely szerelem lett első látásra. Azóta nincs nap, hogy ne alkossak!
Grafikusként érettségiztem a középiskolában, rajztanár és kommunikációs szakemberként pedig a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskolán diplomáztam.
Akármivel foglalkoztam életem során, közvetlen, vagy közvetett módon valamilyen formában mindig a lovakhoz volt köthető. Voltam Lovasmagazin újságírója, rovatszerkesztője, karikaturistája, televíziós riporterként több lovaglással kapcsolatos témával is foglalkoztam, készítettem portrékat lovakról és dolgoztam lovászként Ausztriában, ráadásul van két patásunk itthon is. Még a szakdolgozatomat is a “Lovak, mint szimbólum a XIX. és XX. századi magyar festészetben” címmel írtam. Ezek után talán nem véletlen a logóm sem, és a márkanevem hozzájuk is szorosan köthető. A Mag Mel a kelták Életfa köré képzelt hitvilágának egy része volt, az inspiráció és kreativitás helyeként. Keresztnevem az Evelin, kelta eredetű név. Ez az ősi nép hosszú időn át együtt élt magyar őseinkkel a Kárpát-medencében és mindketten lovas nomádokként vonultak be a történelembe. Így találtam rá a ló, a természet és a művészet egy közös pontjára, ami igazán engem szimbolizál.
A lovak az ihletőim, de alkotásaim minden témát érintenek. A célom emlékekkel, életünk fontos szereplőivel, eseményeivel életre kelteni, majd a modern világunk otthonaiba újjáéleszteni és visszacsempészni a természetet.
Pirográfiákat készítek elsősorban. Egy speciális égetőtollal nem csak mintát és ábrát, hanem képzelet, illetve 1 vagy több fotó alapján, fotórealista minőségben égetek fára, vagy papírra, de lehet állati bőrre, csontra is. Munkáim mind szabad kézzel készülnek, amit azért fontos hangsúlyozni, mert a lézertechnika a művészetet sem kímélte és egy gombnyomásra is lehet képeket égetni. Azonban sem minőségben, sem eszmei értékében nem közelíti meg a kézzel, hagyományos technikával készülő pirográfiákat. Ráadásul nem adja vissza az üres fadarab életre keltését, az égetés füstös illatát és a több órás alkotás örömét sem.
A pirográfiától egy teljesen elkülönülő kézműves technikával is foglalkozom. Nem az egyik jön a másikból, nincs közük egymáshoz.
Ez pedig a Fotótranszfer, amely inkább számítógépes fotószerkesztői kreativitást igényel, és ötvözi a modern kor nyomtatási technikáját és a hagyományos iparművészetet. Sokan azt hiszik, hogy fogom a fényképet, a fára ragasztom és kész. Ám erről szó nincs! Ezzel a technikával papírra nyomtatott színes vagy fekete-fehér képet viszek fel a fa felületre, aztán ezt a papírt másnap lemosom. Végeredményeként pedig csak a festék marad, alatta a fa erezete látható és nem érezhető vastagsági különbség kép és a fa felszíne között.
Mag Mel Handcraft – Az anyag újjászületése

Köszönet azért, hogy az álmomat logóvá formáltátok:
Andijung Solutions.  

Itt találod őket a Facebookon.

Share This